welcome to my home

I want all of you to feel just like home whenever you enter my page, so enjoy your 'feels like home' in here and free to drop comments

SAKIT

Feb 14, 2007

Aku terbaring sakit,
Di atas ranjang nuansa biru dan remang lampu
Rasa ngilu menusuk sendi
Rasa nyeri menjalar di perut
Demam trus membuatku menggumam
Aku terbaring sakit,
Tak sanggup lihat garis resah di dahi ma2 yg makin bertambah
Tak ingn mendengar kisah-kisah harian pa2 dan adek yang bergairah
Tak rela lepaskan genggaman pada selain nyawa
Tak kuasa merutuki diri yang bungkam
Aku benar2 sakit,
Di tengah derita yang dibawa hujan dan petir
Di antara tumpukkan bayangan di kepala
Semua seakan menatapku… jelma jadi hakim

Tapi di dalam aku lebih dari seorang pesakit,
Telah berani melangkah di atas bara
Konstan lengah menjadi tuan
Dan ketika sakit ini datang…
Sesaat aku rela luluh lantah!
Menangis dalam mimpi dan nyata yg berkala,
Memohon pada Penguasa…

Mungkinkah saat tersungkur dalam doa sekalipun
Tiada yang melirik memperdulikan aku?

1 comments:

dwie okta futatabi said...

ya Ampuun..@_@... (brbinar-binar....)

Post a Comment